W poniedziałek 7 listopada rozpoczęło się Szkolne czytanie dzieł Henryka Sienkiewicza. Maraton czytania rozpoczęli przedstawiciele klasy III a, we wtorek 8 listopada fragmenty książek prezentowała klasa III c. Zainteresowanych uczniów nie brakowało. Można było usłyszeć fragmenty takich książek jak „Quo vadis”, „Potop”, „Latarnik”, „Legenda żeglarska”, „Bajka”, "Sąd Ozyrysa”, "Krzyżacy". Czytamy jeszcze do czwartku 10 listopada na długich przerwach w bibliotece i sali nr 39. Serdecznie zapraszamy!

Szanowni Rodzice, Uczniowie, Nauczyciele...

 

W związku z proponowanymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zmianami w systemie oświaty prosimy o zapoznanie się z zamieszczanymi niżej stanowiskami, apelami instytucji, stowarzyszeń i innych podmiotów w przedmiotowej sprawie.

INFORMACJE NA STRONACH:

Informacje ze strony gimnazjum nr 3

Informacje ze strony MEN

LIST PROFESORÓW UNIWERSYTETÓW POLSKICH ORAZ OŚRODKÓW NAUKOWO-BADAWCZYCH PRZECIWKO CHAOTYCZNYM ZMIANOM W OŚWIACIE

W ostatnim tygodniu października na godzinach wychowawczych bibliotekę szkolną odwiedziły klasy pierwsze. Uczniowie zostali zapoznani z funkcjonowaniem i organizacją biblioteki. Wszyscy uczniowie podpisali swoje karty wypożyczeń i zostali przyjęci do grona czytelników biblioteki szkolnej Gimnazjum nr 8. Niektórzy wypożyczyli już swoje pierwsze książki. Brawo!

 

W dniach 2 – 3 listopada br. uczniowie klas 2 i klasy 3c uczestniczyli w realizacji programu profilaktyki zintegrowanej pt. Archipelag skarbów. Uczy on zdrowego i mądrego stylu życia, zachęca do unikania alkoholu, narkotyków, dopalaczy, pornografii, przemocy. Bazuje na pokazaniu młodym ludziom ogromnego potencjału, który tkwi w nich samych.

Dwa czterogodzinne bloki warsztatów w dwa kolejne dni zamieniły młodzież w poszukiwaczy skarbów, jakimi jest głębokie szczęście, trwała miłość oraz realizacja w życiu własnych pasji i marzeń.

W Archipelagu skarbów wykorzystany został różnorodny wachlarz metod pracy z grupą – prezentacje multimedialne, filmy, wypowiedzi znanych osób, odwołania do wyników badań prowadzonych wśród młodzieży. Ochotnicy mogli zgłaszać się do udziału w rozmaitych ćwiczeniach – otrzymali za tę aktywność drobne nagrody, które mogli sobie sami wybrać.

Dynamiczne tempo realizacji programu i zastosowane metody sprawiły, że program spotkał się z żywym zainteresowaniem uczestników. Przekazane treści wywołały refleksje i z pewnością pozostaną w pamięci uczniów. Było także dużo zabawy, śmiechu i okazji do nieskrępowanego wyrażenia swojego zdania.

Realizatorem programu byli trenerzy z Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej, którym udało się nawiązać autentyczny i osobisty kontakt z młodzieżą.

 

W czwartek, 13-ego października w ramach Dnia Patrona odbyła się debata klas trzecich. W tym roku klasy trzecie wybrały jej temat „Jakie jest oblicze współczesnej tolerancji?”. Każda z czterech klas omawiała dwa zagadnienia związane z tematem głównym, a widownia dzieliła się własnymi spostrzeżeniami. Rozmawialiśmy m.in. o tym, co to jest tolerancja, o rodzajach tolerancji, o przykładach nietolerancji, o tolerancji w szkole. Bardzo ciekawie wypadła dyskusja dotycząca stereotypów i różnego traktowania zagadnienia tolerancji w różnych krajach. Zastanawialiśmy się też, czemu nie wszyscy są tolerancyjni i gdzie są granice tolerancji. Na koniec rozważaliśmy, czy warto być tolerancyjnym i jakie jest oblicze współczesnej tolerancji. Debata wywołała duże zainteresowanie, nie obyło się bez żywej dyskusji, a uczestnicy debaty z dużym zaangażowaniem bronili swoich poglądów. Uczniowie doszli do wniosku, że warto rozmawiać i wymieniać się swoimi przemyśleniami, bo pomaga to zrozumieć drugiego człowieka i pogłębia to tolerancję. Organizatorkami debaty były p. Ineza Wilkowska i p. Barbara Waingertner.