W ostatnim tygodniu października na godzinach wychowawczych bibliotekę szkolną odwiedziły klasy pierwsze. Uczniowie zostali zapoznani z funkcjonowaniem i organizacją biblioteki. Wszyscy uczniowie podpisali swoje karty wypożyczeń i zostali przyjęci do grona czytelników biblioteki szkolnej Gimnazjum nr 8. Niektórzy wypożyczyli już swoje pierwsze książki. Brawo!

 

W dniach 2 – 3 listopada br. uczniowie klas 2 i klasy 3c uczestniczyli w realizacji programu profilaktyki zintegrowanej pt. Archipelag skarbów. Uczy on zdrowego i mądrego stylu życia, zachęca do unikania alkoholu, narkotyków, dopalaczy, pornografii, przemocy. Bazuje na pokazaniu młodym ludziom ogromnego potencjału, który tkwi w nich samych.

Dwa czterogodzinne bloki warsztatów w dwa kolejne dni zamieniły młodzież w poszukiwaczy skarbów, jakimi jest głębokie szczęście, trwała miłość oraz realizacja w życiu własnych pasji i marzeń.

W Archipelagu skarbów wykorzystany został różnorodny wachlarz metod pracy z grupą – prezentacje multimedialne, filmy, wypowiedzi znanych osób, odwołania do wyników badań prowadzonych wśród młodzieży. Ochotnicy mogli zgłaszać się do udziału w rozmaitych ćwiczeniach – otrzymali za tę aktywność drobne nagrody, które mogli sobie sami wybrać.

Dynamiczne tempo realizacji programu i zastosowane metody sprawiły, że program spotkał się z żywym zainteresowaniem uczestników. Przekazane treści wywołały refleksje i z pewnością pozostaną w pamięci uczniów. Było także dużo zabawy, śmiechu i okazji do nieskrępowanego wyrażenia swojego zdania.

Realizatorem programu byli trenerzy z Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej, którym udało się nawiązać autentyczny i osobisty kontakt z młodzieżą.

 

W czwartek, 13-ego października w ramach Dnia Patrona odbyła się debata klas trzecich. W tym roku klasy trzecie wybrały jej temat „Jakie jest oblicze współczesnej tolerancji?”. Każda z czterech klas omawiała dwa zagadnienia związane z tematem głównym, a widownia dzieliła się własnymi spostrzeżeniami. Rozmawialiśmy m.in. o tym, co to jest tolerancja, o rodzajach tolerancji, o przykładach nietolerancji, o tolerancji w szkole. Bardzo ciekawie wypadła dyskusja dotycząca stereotypów i różnego traktowania zagadnienia tolerancji w różnych krajach. Zastanawialiśmy się też, czemu nie wszyscy są tolerancyjni i gdzie są granice tolerancji. Na koniec rozważaliśmy, czy warto być tolerancyjnym i jakie jest oblicze współczesnej tolerancji. Debata wywołała duże zainteresowanie, nie obyło się bez żywej dyskusji, a uczestnicy debaty z dużym zaangażowaniem bronili swoich poglądów. Uczniowie doszli do wniosku, że warto rozmawiać i wymieniać się swoimi przemyśleniami, bo pomaga to zrozumieć drugiego człowieka i pogłębia to tolerancję. Organizatorkami debaty były p. Ineza Wilkowska i p. Barbara Waingertner.

 

Selfie z mistrzem...

W dniu 24.10.2016 w ramach programu Ministra Sportu i Turystyki "Selfie z Mistrzem" obyły się w naszej szkole warsztaty dla uczniów klas pierwszych.

ALEKSANDER BETA - absolwentem Publicznego Gimnazjum nr 8 w Łodzi, a obecnie członkiem KADRY NARODOWEJ w JUDO reprezentant kraju.

Podczas spotkania ALEK przybliżył uczniom zasady sztuki walki JUDO. Opowiedział o swojej pasji jaką jest ten SPORT. Zaprezentował swoją sylwetkę jako zawodnika, przedstawił drogę, którą podążał w celu osiągania sukcesów sportowych.

Zaprezentował zgromadzonym kilka ćwiczeń, które wykonuje na swoich treningach. Uczniowie mieli mozliwość wykonania prostych chwytów i rzutów pod kontrolą prowadzącego.

Właśnie zakończyła się kolejna edycja  unijnego projektu Erasmus + organizowanego przez fundację Euro-event, która do współpracy zaprosiła młodzież z naszego gimnazjum.
Uczniowie z klasy językowej mięli okazję rozwijać swoje zainteresowania fotograficzne w ramach warsztatów
pt.;Pinhole- fotografia otworkowa, prowadzonych w języku angielskim, wspólnie z rówieśnikami z Węgier , Słowacji i Czech.
Udział w tym przedsięwzięciu okazał się dla wszystkich uczestników  niezwykle atrakcyjny. Podczas eksperymentowania z unikalną techniką rejestracji obrazu młodzi ludzie rozwijali swój potencjał przedsiębiorczości i kreatywności oraz nauczyli się pracy w grupie.Wspólne działanie w międzynarodowych zespołach dodatkowo ułatwiły nawiązanie cennych przyjaźni.