Publiczne Gimnazjum nr 8 w Łodzi

W poniedziałek 7 listopada rozpoczęło się Szkolne czytanie dzieł Henryka Sienkiewicza. Maraton czytania rozpoczęli przedstawiciele klasy III a, we wtorek 8 listopada fragmenty książek prezentowała klasa III c. Zainteresowanych uczniów nie brakowało. Można było usłyszeć fragmenty takich książek jak „Quo vadis”, „Potop”, „Latarnik”, „Legenda żeglarska”, „Bajka”, "Sąd Ozyrysa”, "Krzyżacy". Czytamy jeszcze do czwartku 10 listopada na długich przerwach w bibliotece i sali nr 39. Serdecznie zapraszamy!

13 października 2016r. odbyło się ślubowanie pierwszoklasistów. Wszyscy uczniowie z przejęciem pierwszy raz wspólnie odśpiewali hymn szkolny, a później złożyli uroczystą przysięgę ,która zobowiązuje do właściwego wypełniania obowiązków szkolnych, dbałości o swój rozwój i godnego reprezentowania szkoły.Po ślubowaniu uczniowie przystąpili do zadań, w których mieli okazję wykazać się swoim talentem plastycznym ,rysując portret wychowawcy, następnie musieli zinterpretować w grupie myśl Tadeusza Kościuszki Największym zwycięstwem jest to, które odnosimy nad nami samymi. Ostatnie zadanie polegało na ułożeniu krótkiego wierszyka, który byłby atrakcyjnym opisem każdej klasy pierwszej.Uczniowie z zapałem realizowali wszystkie zadania,pokazali swój talent poetycki i literacki. Na koniec uroczystości ochotnicy z klas pierwszych zaprezentowali swoje ukryte talenty, które rozwijają nie tylko w szkole, ale i poza nią. Z klasy IB wystąpiła grupa uczniów, która samodzielnie skomponowała utwór ,zaśpiewała i przedstawiła pantonimę, z klasy  1c Helena Snawadzka tańczyła hip hop, z klasy I e Kamil Kowalczyk zagrał krótki utwór na akordeonie, a Aleksandra Kłobut zaprezentowała również taniec hip hop.Pierwszoklasiści dowiedli, że potrafią pokonać największe trudności. Życzymy im aby w dalszej edukacji nie zabrakło im podobnego zapału w pracy.

W ostatnim tygodniu października na godzinach wychowawczych bibliotekę szkolną odwiedziły klasy pierwsze. Uczniowie zostali zapoznani z funkcjonowaniem i organizacją biblioteki. Wszyscy uczniowie podpisali swoje karty wypożyczeń i zostali przyjęci do grona czytelników biblioteki szkolnej Gimnazjum nr 8. Niektórzy wypożyczyli już swoje pierwsze książki. Brawo!

 

W dniach 2 – 3 listopada br. uczniowie klas 2 i klasy 3c uczestniczyli w realizacji programu profilaktyki zintegrowanej pt. Archipelag skarbów. Uczy on zdrowego i mądrego stylu życia, zachęca do unikania alkoholu, narkotyków, dopalaczy, pornografii, przemocy. Bazuje na pokazaniu młodym ludziom ogromnego potencjału, który tkwi w nich samych.

Dwa czterogodzinne bloki warsztatów w dwa kolejne dni zamieniły młodzież w poszukiwaczy skarbów, jakimi jest głębokie szczęście, trwała miłość oraz realizacja w życiu własnych pasji i marzeń.

W Archipelagu skarbów wykorzystany został różnorodny wachlarz metod pracy z grupą – prezentacje multimedialne, filmy, wypowiedzi znanych osób, odwołania do wyników badań prowadzonych wśród młodzieży. Ochotnicy mogli zgłaszać się do udziału w rozmaitych ćwiczeniach – otrzymali za tę aktywność drobne nagrody, które mogli sobie sami wybrać.

Dynamiczne tempo realizacji programu i zastosowane metody sprawiły, że program spotkał się z żywym zainteresowaniem uczestników. Przekazane treści wywołały refleksje i z pewnością pozostaną w pamięci uczniów. Było także dużo zabawy, śmiechu i okazji do nieskrępowanego wyrażenia swojego zdania.

Realizatorem programu byli trenerzy z Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej, którym udało się nawiązać autentyczny i osobisty kontakt z młodzieżą.

 

W czwartek, 13-ego października w ramach Dnia Patrona odbyła się debata klas trzecich. W tym roku klasy trzecie wybrały jej temat „Jakie jest oblicze współczesnej tolerancji?”. Każda z czterech klas omawiała dwa zagadnienia związane z tematem głównym, a widownia dzieliła się własnymi spostrzeżeniami. Rozmawialiśmy m.in. o tym, co to jest tolerancja, o rodzajach tolerancji, o przykładach nietolerancji, o tolerancji w szkole. Bardzo ciekawie wypadła dyskusja dotycząca stereotypów i różnego traktowania zagadnienia tolerancji w różnych krajach. Zastanawialiśmy się też, czemu nie wszyscy są tolerancyjni i gdzie są granice tolerancji. Na koniec rozważaliśmy, czy warto być tolerancyjnym i jakie jest oblicze współczesnej tolerancji. Debata wywołała duże zainteresowanie, nie obyło się bez żywej dyskusji, a uczestnicy debaty z dużym zaangażowaniem bronili swoich poglądów. Uczniowie doszli do wniosku, że warto rozmawiać i wymieniać się swoimi przemyśleniami, bo pomaga to zrozumieć drugiego człowieka i pogłębia to tolerancję. Organizatorkami debaty były p. Ineza Wilkowska i p. Barbara Waingertner.